متخصص جراحی دستگاه گوارش

فوق تخصص جراحی کولورکتال

لاپاراسکوپی تخصصی و پیشرفته

هزینه درمان بواسیر یا هموروئید با لیزر در سال 1402

موضوعات این مقاله

هزینه درمان بواسیر با لیزر

یکی از شایع ترین بیماری های نشستن که افراد را در هر سنی تحت تاثیر قرار می دهد، هموروئید است. علاوه بر این، دو نوع هموروئید وجود دارد: خارجی و داخلی. اگر هر یک از این ها  به سطح بدخیمی پیشرفت کند، شکل جدی تری از درمان مورد نیاز است. لازم به تاکید است که اگر این عارضه در مراحل اولیه بیماری درمان شود، مشکل اساسی برای بیمار ایجاد نخواهد کرد. اما متأسفانه برخی از بیماران درمان خود را بسیار دیر شروع می کنند. هزینه جراحی هموروئید باز یا لیزر یکی از عواملی است که باعث می شود بیماران دیرتر از زمان لازم به مراکز درمانی برسند. بدون شک، یک زمینه وجود دارد که بسیاری از افراد درک کاملی از آن ندارند، از جمله مواردی که باید علاوه بر قیمت جراحی هموروئید با جراحی یا لیزر در نظر گرفته شود. این مقاله به طور عمیق به هزینه درمان بواسیر با لیزر می پردازد. بنابراین، توصیه می کنیم که تا انتهای آن با ما همراه باشید.

هزینه لیزر بواسیر

آیا می دانید لیزر درمانی برای هموروئید چگونه عمل می کند؟ باید در نظر داشت که هموروئید وریدهای بزرگی در اطراف مقعد هستند و در اثر چندین بیماری از جمله رابطه مقعدی، چاقی، کم آبی، یبوست و اضافه وزن ایجاد می شوند. ممکن است کانال مقعد یا خارج از آن این را تجربه کند. یک متخصص هموروئید از لیزر برای برش این بافت ها و برداشتن آنها از مقعد در زمان ملاقات شما برای درمان استفاده می کند. بر خلاف تصور برخی از مشتریان عزیزمان، لیزر درمانی کاملاً بدون درد و بیهوشی است و خونریزی یا عوارض جانبی دیگر ندارد. علاوه بر همه اینها، بیمار می تواند بلافاصله پس از عمل بدون نیاز به بستری شدن به فعالیت های منظم خود ادامه دهد. هزینه لیزر مقعد درتهران به طور کلی به چندین عامل بستگی دارد که در زیر به شرح آن خواهیم پرداخت:

  • نوعی هموروئید، چه داخلی و چه خارجی
  • سرعتی که یک بیماری در آن ایجاد می شود
  • محل درمان شما
  • هزینه رفتن برای جراح یا پزشک متخصص
  • نوع دستگاه لیزری

لیزر هموروئید در تهران

اینکه بیمه تامین اجتماعی هزینه درمان بواسیر با لیزر را پرداخت می کند یا خیر، یکی از متداول ترین سوالاتی است که مردم از ما دارند. ما باید اینگونه پاسخ دهیم که اگرچه برخی از بیمه های تکمیلی چنین می کنند، اما بیمه تامین اجتماعی این هزینه را پوشش نمی دهد. البته قابل ذکر است که با وجود این، درمان لیزر هموروئید مقرون به صرفه تر از جراحی است. حتماً از خود می پرسید: چرا؟ زیرا قبل از انجام عمل جراحی باید قیمت ها و سایر عوامل را بسنجید. هنگامی که لیزر درمانی می کنید، نیازی نیست که در صف منتظر بمانید یا نگران بدتر شدن بیرون زدگی مقعد خود باشید زیرا همان روز دیده خواهید شد. برعکس، احتمال بازگشت هموروئید در حین جراحی وجود دارد که در این صورت بیماران به لیزر درمانی بیشتری نیاز خواهند داشت. بیماران برای درمان هموروئید خود باید دو برابر هزینه کنند. بنابراین، نگاه کردن به این موضوع از هر منظر مقرون به صرفه تر است.

مقاله پیشنهادی : دستگاه گوارش چیست ؟

هزینه جراحی هموروئید

بریدن توده و برداشتن آن در طی جراحی هموروئید یا هموروئید کتومی باعث ناراحتی، سوزش و خونریزی طولانی مدت پس از عمل می شود. علاوه بر جراحی هموروئید، باید به چندین تشخیص، تست حساسیت بیهوشی و موارد دیگر فکر کنید.

در افراد خاص، به دلیل ناراحتی و/یا فشار شدید، مورفین (مسکن‌های قوی) یا تزریق خون مورد نیاز است.

بیمار باید یک یا دو روز قبل از عمل در بیمارستان بستری شود تا علائم وی بررسی گردد. به منظور بهبودی کامل از این روش، همچنین لازم است که حداقل دو هفته در خانه استراحت کنید. در نتیجه، متغیرهای زیادی برای محاسبه هزینه جراحی هموروئید وجود دارد.

تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی درمان هموروئید چقدر است؟

متأسفانه لازم به ذکر است که بیمه تامین اجتماعی تنها در صورتی تحت پوشش درمان هموروئید قرار می گیرد که بیمار حداقل یک شب را در بیمارستان سپری کند. لیزرها از این امر مستثنی هستند. آیا بیمه تکمیلی هزینه درمان هموروئید با لیزر درمانی را پوشش می دهد؟ سوالی است که بسیاری از شما عزیزان هر روز از ما میپرسید. خوشبختانه اکثر بیمه های تکمیلی هزینه هزینه لیزر مقعد درتهران را پرداخت می کنند. باید توجه داشته باشید که اگر فقط به همین دلیل تصمیم به جراحی هموروئید دارید، باید به فکر تامین هزینه های مربوطه نیز باشید.

 

مقاله پیشنهادی : آیا فیستول خطرناک است ؟

جراحی سرپایی هموروئید

شما به خوبی می دانید که این دو روش – جراحی هموروئید و لیزر هموروئید – کاملاً از یکدیگر متمایز هستند و از روش های مختلفی پیروی می کنند. بنابراین، منطقی است که قیمت لیزر درمانی و جراحی هموروئید متفاوت باشد.

اولین تمایز واضحی که می توان ایجاد کرد این است که در حالی که جراحی لیزر در مطب جراح عمومی یا متخصص آنورکتال انجام می شود، جراحی در بیمارستان انجام می گردد.

بیماران جراحی معمولاً باید ساعت‌های زیادی پس از عمل در بیمارستان بمانند تا وضعیت آنها بررسی شود. در نتیجه، هزینه های اضافی آنها می تواند کمی افزایش یابد.

علیرغم اینکه به دنبال لیزر بواسیر ، بیمار در کلینیک به صورت سرپایی درمان می شود، اما همچنان نیاز به بستری شدن در بیمارستان وجود دارد. از آنجایی که زمان بهبودی 2 تا 3 روز است، بیماران ممکن است پس از عمل به خانه خود برگردند و به فعالیت های عادی خود ادامه دهند. در آخر هر بیمارستانی و هر پزشکی  هزینه لیزر مقعد درتهران را با کمی بالا و پایین بودن برای شما حساب می کند. اگر به دنبال یک پزشک عالی برای درمان این بیماری هستید ما به شما دکتر علیرضا ایزدی را پیشنهاد می کنیم. کلینیک ما مجهز به آخرین تکنولوژی روز و با کادری مجرب در اختیار بیماران است تا بتوانند هر مسئله ای را که در پیش رو دارند به راحتی درمان کنند. از اینکه وقت خود را به جهت مطالعه این مطلب گذاشتید سپاس گذاریم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *