متخصص جراحی دستگاه گوارش

فوق تخصص جراحی کولورکتال

لاپاراسکوپی تخصصی و پیشرفته

معرفی بهترین دکتر برای درمان بواسیر و هموروئید

موضوعات این مقاله

بهترین دکتر لیزر مقعد

بواسیر شرایطی است که با تورم در قسمت های پایین مقعد و رکتوم مشخص می شود. بواسیر یک مشکل شایع به خصوص در افراد بین 45 تا 75 سال است. ازهر20 نفر درایالات متحده یک نفر به هموروئید مبتلا است و حدود نیمی از افراد بالای 50 سال با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. بواسیر می تواند در داخل بدن (داخل واژن یا رکتوم) یا خارج باشد. اغلب علائم هموروئید، مانند خارش یا درد خفیف، اغلب در خانه با داروهای بدون نسخه قابل درمان هستند. اما در برخی موارد برای درمان این مشکل باید به پزشک مراجعه کرد و در بسیاری از موارد ممکن است داروهای خاصی برای درمان این مشکل تجویز شود و یا نیاز به جراحی هموروئید باشد. هموروئیدهای متورم و بیرون زده را انبوه یا توده نیز می نامند. هر زمان که در ناحیه مقعد خونریزی کردید یا توده ای در مقعد احساس کردید، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که مشکل جدی تری شما را تهدید نمی کند. در این مقاله به بررسی هموروئید، علل، علائم و راه های درمان و بهترین دکتر لیزر مقعد خواهیم پرداخت.

هموروئید چیست؟

هموروئید که به آن پایل نیز می‌گویند، سیاهرگ‌های متورم مقعد و پایین رکتوم هستند که شبیه به رگ‌های واریسی است. هموروئید می تواند در داخل راست روده (بواسیر داخلی) یا زیر پوست اطراف مقعد (بواسیر خارجی) ایجاد شود. از هر چهار بزرگسال یک نفر در مقطعی از زندگی خود دچار هموروئید می شود. عوامل مختلفی می توانند باعث بروز هموروئید شوند، اما علت اصلی این مشکل مشخص نیست. خوشبختانه درمان های موثری برای این مشکل وجود دارد. اکثر افراد می توانند با تغییر سبک زندگی یا درمان های خانگی از شر این مشکل خلاص شوند. یبوست می تواند یکی از دلایل هموروئید باشد. بنابراین، خوردن غذاهایی که موجب به وجود آمدن یبوست در شما نمی شود، می تواند بخشی از این مشکل را کاهش دهد.

علت هموروئید

بواسیر در اثر فشار روی رکتوم یا مقعد یا ضربه به این ناحیه ایجاد می شود. هموروئید جریان خون به راست روده را مسدود یا کند می کند و باعث گشاد شدن و بیرون زدگی وریدها می شود. هموروئید ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:
یبوست یا اسهال مزمن
بارداری
چربی
عقب بایست
رژیم غذایی کم فیبر داشته باشید
وزنه برداری مکرر
رابطه مقعدی
عفونت مقعدی
بواسیر نیز با افزایش سن افزایش می یابد. این به این دلیل است که بافت همبند که هموروئید را در داخل راست روده نگه می‌دارد ممکن است ضعیف شود و باعث بیرون زدگی سیاهرگ‌ها به داخل مقعد (پرولپس) شود.

مطلب پیشنهادی: آیا فیستول خطرناک است ؟

بهترین دکتر لیزر مقعد

اگر به دنبال درمان جدی بیماری هموروئید هستید و دوست دارید که یک پزشک متخصص شما را معالجه کند پیشنهاد ما مراجعه به مطب دکتر علیرضا ایزدی در تهران است. ایشان با سابقه درخشانی که در بیماری ها و مشکلات مقعدی دارند تاکنون توانسته عمل های جراحی بسیار زیادی را با موفقیت به ثمر رسانند. در صورت تمایل می توانید با شماره تلفن 09055869232 تماس حاصل کنید و نوبت اخذ نمایید.

 

درمان خانگی هموروئید

علائم هموروئید می تواند بسیار ناراحت کننده باشد، اما چندین روش درمانی وجود دارد که می تواند به شما در تسکین درد و ناراحتی ناشی از آنها کمک کند.
بعد از هر بار اجابت مزاج به مدت 10 تا 15 دقیقه حمام آب گرم یا حمام نشسته بگیرید.
اطراف مقعد را هر روز با آب گرم بشویید.
برای تمیز کردن مقعد از پاک کننده های مرطوب یا معطر استفاده نکنید. زیرا این ناحیه بیشتر تحریک شده و خشک می شود.
یک کمپرس سرد تهیه کنید و آن را روی ناحیه ای که احساس درد می کنید قرار دهید.
برای رفع یبوست شدید از ملین ها استفاده کنید.
مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن یا داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن را مصرف کنید.
شما می توانید از بواسیر پیشگیری کنید یا علائم را از طریق تغییر سبک زندگی کاهش دهید. این تغییرات عبارتند از:
از زور زدن در هنگام اجابت مزاج خودداری کنید.
زمان صرف شده در توالت را کاهش دهید.
غذاهای غنی از فیبر بخورید. فیبر حجم مدفوع را افزایش می دهد. به همین دلیل می‌تواند راحت‌تر در روده حرکت کند و همچنین مدفوع را مایع نگه می‌دارد، بنابراین دفع آن خیلی سخت و دردناک نخواهد بود.
افزایش مصرف مایعات. سعی کنید در طول روز 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. اگر نمی خواهید آب بنوشید، می توانید نوشیدنی های دیگر را امتحان کنید. نوشیدن آب زیاد از کم آبی بدن جلوگیری می کند و حرکات روده را تسهیل می کند.
ورزش منظم. ورزش منظم به روده ها کمک می کند تا به درستی و منظم کار کنند.
از پماد موضعی استفاده کنید. کرم ها و شیاف های بدون نسخه می توانند به کاهش درد و تورم کمک کنند.

تمامی موارد ذکر شده مورد تایید بهترین دکتر لیزر مقعد است و نباید خودتان سر از خود روش و یا شیوه درمانی را انتخاب نمایید. چرا که با انجام این کار به بدتر شدن وضع موجود کمک خواهید کرد.

چه زمانی برای درمان هموروئید به پزشک مراجعه کنیم؟

مدت زمان بواسیر چقدر است؟ درمان بواسیر خفیف می تواند چند روز طول بکشد. در حالی که درمان هموروئیدهای شدیدتر به زمان بیشتری نیاز دارد. اکثر بواسیرها را می توان در خانه با درمان های خانگی درمان کرد، اما اگر درد یا خونریزی شدید باشد، هموروئید باقی می ماند. اگر بعد از یک هفته دچار درد، خونریزی و خارش ناشی از هموروئید شدید، برای ارزیابی و درمان به پزشک مراجعه کنید. اگرچه این مشکل رایجی نیست، اما اگر دچار سرگیجه، غش یا خونریزی شدید مقعدی شدید، می‌تواند بسیار خطرناک و فوری باشد و باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

چکیده کلی و کلام آخر

در این مقاله به بررسی هموروئید و علل آن پرداختیم همچنان بهترین دکتر لیزر مقعد را به شما معرفی کردیم. اگر این بیماری در بدن شما به طور جدی وجود دارد سریعا به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا ریشه این بیماری را قطع کنید. بسیاری از بیماران سال های سال این مسئله را نادیده می گیرند و برای درمان بیماری خود هیچگونه اقدامی نمی کنند. اما اگر این بیماری حاد شود درمان سخت تر و دردناک تری برای بیمار خواهد داشت. از اینکه وقت خود را به جهت مطالعه این مقاله گذاشتید کمال تشکر را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *