متخصص جراحی دستگاه گوارش

فوق تخصص جراحی کولورکتال

لاپاراسکوپی تخصصی و پیشرفته

مزایا و معایب درمان شقاق با لیزر که باید بدانید!!

موضوعات این مقاله

معایب درمان شقاق با لیزر

در این مقاله به مزایا و معایب درمان شقاق با لیزر و دلایل برتری آن نسبت به جراحی سنتی با تیغ جراحی می پردازیم. استفاده از لیزر در حال حاضر یکی از بهترین و کارآمدترین راه‌ها برای درمان بیماری شقاق مقعدی است و جایگزین ایده‌آلی برای عمل‌های سخت و درگیر به‌خصوص برای افرادی است که نمی‌توانند جراحی گسترده شقاق را تحمل کنند. از آنجایی که به طور موثر این بیماری را بدون ایجاد عوارض جانبی درمان می کند.

درمان بیماری شقاق مقعدی با لیزر

لیزر فیشر درمانی یک درمان قطعی است. در 95 درصد موارد، جراحی لیزری یا جراحی با تیغ جراحی قطعی است. این فرضیه و طرز فکر نادرست که بسیاری از مردم دارند، که ما دوباره آن را امتحان کردیم اما بهبود نیافتیم، کاملاً نادرست است. اگر این عمل توسط فردی با تجربه انجام شود و یا پزشکی که سال های سال وقت خود را صرف این کار کرده است ، درمان موثر خواهد بود و بیماری غیر قابل برگشت است. یکی دیگر از باورهای اشتباه این است که فردی که از لیزر برای عمل مقعد استفاده می کند، دچار بی اختیاری گاز یا روده می شود و این مورد را جزو معایب درمان شقاق با لیزر میدانند که این باور نادرست است و بهترین روش درمان شقاق مقعدی ، لیزر میباشد.

هیچ نگرانی برای فرد مبتلا وجود ندارد.

اینکه در حین جراحی قرار است بدن توسط تیغ جراح نصف شود، بیمار را بسیار مضطرب می کند. اما بیماران هنگام استفاده از لیزر این اضطراب را تجربه نمی کنند.

مدت کوتاه بهبودی

با رویکرد لیزر درمانی، درمان بیمار در کمتر از یک ساعت کامل می شود و سپس بلافاصله مرخص می شوند. علاوه بر این، او ممکن است کارهای روزمره خود را شروع کند. اما پس از عمل، بیمار باید 1 تا 2 روز در بیمارستان بماند.

 عدم نیازی به بستری شدن در بیمارستان

برای جراحی لیزری نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست زیرا به صورت سرپایی انجام می شود.

نیازی به بیهوشی نیست

هنگام درمان شقاق با لیزر، بیهوشی عمومی لازم نیست. در عوض از بی حس کننده موضعی استفاده می شود که هیچ اثر منفی بر روی بیمار ندارد. با این حال، انجام بیهوشی عمومی ممکن است مشکلات متعددی را برای افراد ایجاد کند.

نیاز به پانسمان

لزوم پانسمان بعد از جراحی یکی دیگر از مسائلی است که درمان های جراحی دارند، اما لیزر درمانی شقاق این موضوع را ندارد. اگرچه در موارد نادر، این کار به تشخیص پزشک انجام می شود. تمام خواهد شد.

کاهش درد

از آنجایی که لیزر انتهای عصب آسیب دیده را در حین برش و برداشتن تگ پوست بهبود می بخشد، با استفاده از روش لیزر درمانی هیچ ناراحتی برای بیمار وجود ندارد.

عدم خون ریزی

لیزر جایگزین رگ‌های کوچکی می‌شود که در حین عمل شقاق بریده شده‌اند، بنابراین در طول فرآیند لیزر درمانی خونریزی وجود ندارد.

عدم مشکل بی اختیاری مدفوع و گاز روده

از آنجایی که لیزر در حین عمل به بافت اطراف آسیب نمی رساند و مانند کوتر نکروز ایجاد نمی کند، این موضوع به هیچ وجه در درمان شقاق با لیزر رخ نمی دهد و هیچ اتفاقی برای عضلات و دریچه مقعدی نمی افتد. در نتیجه، ناراحتی بعد از عمل کمتر است و آسیبی به اسفنکتر مقعدی وارد نمی شود. این مزیت فناوری لیزر، مشکل بی اختیاری مقعدی را کاهش می دهد.

به حداقل رساندن گسترش سلول های سرطانی در طول جراحی

سلول ها توسط لیزر تبخیر می شوند و سپس از بین می روند. در نتیجه، احتمال کمتری وجود دارد که سلول‌های سرطانی با جراحی برداشته شده و از طریق سیستم لنفاوی به سایر نقاط بدن پخش شوند.

کاهش هزینه

از آنجایی که لیزر درمانی نسبت به سایر گزینه های درمان شقاق مانند جراحی بسیار کم هزینه تر است، به عنوان یک جایگزین خوب و مناسب برای درمان شقاق در نظر گرفته می شود.

شرایط عاری از ویروس و پیشگیری از عفونت

در نتیجه دمای کار پرتو لیزر 2000 درجه فارنهایت، میکروارگانیسم هایی که با آن در تماس هستند کشته می شوند و محل کار ضد عفونی می شود. در نتیجه، لیزر درمانی باعث گسترش بیماری های ویروسی هپاتیت یا ایدز نمی شود.

تورم کمتر

استفاده از چاقوی جراحی یا قیچی جراحی برای برش بافت بر سیستم لنفاوی و گردش خون تاثیر می گذارد و باعث التهاب می شود. با این حال، لیزر پف‌کردگی را کاهش می‌دهد و روند بهبودی را تسهیل می‌کند.” از ترس خود از لیزر درمانی شقاق دوری کنید! بیماری‌های مقعدی، به ویژه شقاق را می‌توان به راحتی و ایمن با لیزر درمان کرد. هر خرافاتی که ممکن است در مورد استفاده از لیزر درمانی داشته باشید را از خود دور کنید. شقاق خود را در اسرع وقت با لیزر مقعد، با کمترین درد و خونریزی، بدون بیهوشی، در کمترین زمان و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان درمان کنید.

عوارض لیزر شقاق مقعدی

توجه به این نکته ضروری است که 4 تا 6 هفته درد، سوزش و خونریزی پس از عمل در ناحیه مقعد، چه با چاقو (تیغه جراحی) و چه با لیزر انجام شود، شایع است. با این حال، میزان درد، سوزش و خونریزی با لیزر به طور قابل توجهی کمتر از چاقو است. بزرگترین مسئله این است که هیچ کس در جایی به بیماران اطلاع نمی دهد و همه معتقدند که جراحی لیزر چیزی است که باید از آن اجتناب کرد. با این حال، این مبلغ به هیچ وجه شبیه به عمل جراحی چاقوی جراحی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *