متخصص جراحی دستگاه گوارش

فوق تخصص جراحی کولورکتال

لاپاراسکوپی تخصصی و پیشرفته

لیزر آبسه مقعدی در تهران با بهترین و سریع ترین خدمات

موضوعات این مقاله

لیزر آبسه مقعدی در تهران

آیا درمانی برای این بیماری وجود دارد؟ لیزر تنها راه مطمئن و موثر برای درمان فیستول مقعدی است، اما با پیشرفت علم و فناوری، قبل از اینکه پزشکان لیزر درمانی را برای رفع این عارضه کشف کنند، جراحی برای مدت طولانی انجام می شد. درمان های خانگی و گیاهان نیازی به گفتن نیست که هیچ یک از روش ها برای درمان نهایی به اندازه کافی موثر و کارآمد نیستند. و این روش ها تنها روش های تسکینی و مکمل درمان هستند. در این مقاله از وبسایت دکتر ایزدی قصد داریم تا طریقه لیزر آبسه مقعدی در تهران را به شما شرح دهیم.

آیا فیستول رکتال واقعا قابل درمان است؟

بله. درمان خاصی برای این بیماری وجود دارد. فیستول مقعدی را می توان از طریق پوست برید و به طور کامل تخلیه کرد و راه را برای همیشه بسته کرد. برای مدت طولانی تنها راه درمان قرار دادن بیماران روی صفحه جراحی بود، اما امروزه روشی به نام لیزر درمانی برای درمان دقیق این بیماری پیدا شده است که ایمن تر، موثرتر و عوارض جانبی کمتری دارد.

لیزر آبسه مقعدی در تهران

اگرچه این عمل در ناحیه مقعد انجام می شود، اما تیغ جراحی برای هیچ فردی خوشایند نیست. امروزه برای جراحی شقاق مقعدی کار ایمن تر و بهتری وجود دارد که می توان آن را به سرعت و با عوارض و خطرات کمتری انجام داد، با لیزر فیستول، بدون و جراحی، بدون خونریزی و بدون خون و عفونت می توانید این بیماری را درمان کنید. برای انجام این کار کافی است که به کلینیک دکتر ایزدی مراجعه نمایید.

روش های جراحی فیستول

درمان بیماری فیستول مقعدی و لیزر آبسه مقعدی در تهران یکی از مدل هایی از طبابت است که سال ها توسط پزشکان ایرانی و جهان پذیرفته شده است. امروزه بسیاری از کلیکنیک ها برای درمان این بیماری به دو طریق جراحی و لیزر درمانی عمل می کنند که برای هر کدام از این تکنیک ها روش های متخص به خود وجود دارد که با توجه به تشخیصی که پزشکان دارند باید این بیماری درمان شود. شرح این روش ها به صورت زیر است:

فیستولوتومی : ااین شیوه که در بسیاری از بیماران کاربرد دارد و نزدیک به 90 درصد بیماران با این روش درمان می شوند. در این شیوه یک برش باز در تمامی قسمت ها فیستول مقعدی بیمار ایجاد می شود که با انجام آن جاهای تخریب شده به طور کامل تخلیه می شوند.

فلپ آدوانسمنت : این روش که فلپ نام  دارد مخوصو موارد بسیار حساس است و در افرادی که در معرض بی اختیاری مدفوع قرار دارند کاربردی است. شیوه کا راین روش به این صورت است که با بریدن نقاطی از پوست رکتوم یا دیواره مقعد به ترمیم شدن بافت های آسیب دیده کمک می گردد.

اتصال بیولوژیکی: در روش پیوند از بافت انسانی (مخاط روده انسان) برای ایجاد یک پلاگ مخروطی شکل استفاده می شود که با بخیه به انتهای داخلی فیستول متصل می شود و از گسترش آن جلوگیری می کند.

استن: این تکنیک که یکی از قدیمی ترین روش های جراحی بیماری فیستول است. در این روش بخیه ای در فیستول مقعدی به مدت 6 تا 12 هفته گذاشته می شود تا چرک و عفونت داخل آن به طور کلی تخلیه شود.در صورت تمایل می توانید از مشاوره متخصص جراحی دستگاه گوارش دکتر علیرضا ایزدی استفاده کنید.

مزایای درمان فیستول مقعدی با لیزر نسبت به روش های دیگر

برای سالیان متمادی، جراحی فیستول تنها روش درمانی برای پایان دادن به این بیماری بود، اما با کشف لیزر درمانی، پزشکان متوجه شدند که میزان موفقیت این روش درمانی به قدری بالا بوده که تمامی درمان های با آن با موفقیت به پایان رسیده است و حداقل پس از آن بیمارانی که ممکن است با عوارض و خطراتی مواجه شوند.

بنابراین این روش با ایمنی بیشتر به عنوان مناسب ترین گزینه برای جراحی فیستول انتخاب شد.
اما چرا درمان فیستول لیزری توانسته است بالاترین درصد رضایت بیمار و بالاترین میزان موفقیت را در روش های درمانی به دست آورد:
یکی از مزایای لیزر درمانی سرپایی بودن آن است که نیازی به بیمارستان ندارد.
در طول درمان با لیزر خونریزی یا درد وجود ندارد.
در روش لیزر درمانی نیازی به بیهوشی عمومی نیست و بیمار فقط تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد.
در روش لیزر درمانی اثری از تیغ جراحی وجود ندارد.
درمان فیستول با لیزر نیازی به تغییر پانسمان ندارد.
روند درمان با لیزر درمانی بسیار کوتاه است و بیمار زمان بهبودی بسیار کوتاهی را تجربه می کند.
روش لیزر درمانی خطر ابتلا به عفونت و بیماری هایی مانند هپاتیت را به صفر می رساند.
در این روش هیچ اطلاعاتی در مورد عوارض خطرناک و غیر قابل برگشت مانند عدم تحمل مدفوع و گاز روده وجود ندارد.

بعد از عمل لیزر آبسه مقعدی در تهران  چه باید کرد؟

بعد از جراحی فیستول چه کنم؟ این نکات را با دقت بخوانید. علاوه بر این، برای جلوگیری از عفونت و عود پس از جراحی فیستول و تسریع دوره نقاهت، گروه‌های مراقبتی و توصیه‌ای برای کمک به بازیابی سلامت و بازگشت به زندگی عادی در اسرع وقت وجود دارد.

مراقبت های بعد از این بیماری شامل موارد زیر است:

  • استفاده منظم از داروهای آنتی بیوتیک
  • 8-9 لیوان آب در روز بنوشید.
  • از منابع غنی از فیبر مانند میوه ها و سبزیجات استفاده کنید
  • درمان سریع یبوست در صورت داشتن آن
  • روزانه پیاده روی کنید
  • استراحت کافی داشته باشید
  • از نشستن و دراز کشیدن روی زخم خودداری کنید
  • لباس هایتان را مرتب عوض کنید
  • زخم را هر روز با آب گرم و شامپو بچه بشویید و خشک و تمیز نگه دارید
  • در طول روز به مدت 15 دقیقه در یک کاسه آب داغ بنشینید.

مطلب پیشنهادی : آیا فیستول خطرناک است ؟

 درمان گیاهی فیستول رکتوم

درمان گیاهی فیستول ممکن است یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در مورد این بیماری باشد. این بیماری با تجزیه بافت ها و عفونت های متعدد همراه است که بدون درمان و مراقبت های پزشکی مناسب می تواند شدید و دردناک شود. بنابراین توصیه ما برای درمان فیستول صرفاً یک سری درمان های پزشکی است. در این میان، داروهای گیاهی تنها می توانند جنبه حمایتی و مکمل داشته باشند و با کاهش علائم و نشانه ها همه چیز را موقتاً آرام جلوه دهند، در حالی که تاخیر در روند بهبودی باعث گسترش فیستول مقعدی شده و شرایط جدی تری را برای بیمار ایجاد می کند. در کتب طب سنتی عسل، پونه کوهی، سرکه سیب خواص درمانی چیزهایی مانند سیر و روغن درخت چای برای کاهش علائم و نشانه های فیستول مقعدی ذکر شده است. از اینکه تا به اینجای این مطلب یا موضوع لیزر مقعد در تهران با ما بودید سپاسگذاریم.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *